نوشته شده توسط : حامد سیفی

دبیر کمیته ساماندهی فضای مجازی و رسانه خراسان جنوبی گفت: فضای مجازی و اینترنت برای مقابله با جنگ نرم بسیار مؤثر است.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، محمد مطهری‌فر مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه کارگروه فرهنگی کمیته ساماندهی فضای مجازی و رسانه خراسان جنوبی ضمن مهم برشمردن اهداف این کمیته اظهار داشت: از موثر‌ترین و کارآمد‌ترین ابزارهایی که بتوانیم در برابر جنگ نرم در این برهه از زمان استفاده کنیم اینترنت و فضاهای مجازی است که حرف نخست را می‌زند.

وی برقراری نظام مدیریت هماهنگ و جامع در حوزه فضای مجازی، جلوگیری از موازی کاری، نهادینه‌سازی فرهنگ استفاده از اینترنت، آموزش و هدایت کاربران برای استفاده صحیح از فضای مجازی، مدیریت ظرفیت‌های موجود و تولید محتوا در اینترنت، افزایش امنیت و کاهش آسیب‌پذیری جامعه از این شبکه، افزایش تعداد وبلاگ‌ها و وب سایت‌ها و نظارت بر آنها و افزایش دانش و مهارت مربیان پرورشی، اساتید دانشگاه، روحانیان، خانواده‌ها، دانش‌آموزان و دانشجویان را برخی از اهداف کمیته ساماندهی فضای مجازی و رسانه دانست.

دبیر کمیته ساماندهی فضای مجازی و رسانه خراسان جنوبی ادامه داد: در سفر سوم رئیس جمهور به استان برنامه ارتقا و توسعه این کمیته با اهداف ترسیم شده با بیش ۶۰ طرح جامع به کارگروه فرهنگ و هنر ارائه شد که مورد تصویب قرار گرفت.

سعید کسرائی، مسئول دبیرخانه کمیته ساماندهی فضای مجازی خراسان جنوبی نیز تصریح کرد: کارگروه فرهنگی کمیته ساماندهی فضای مجازی یکی از مصوبات شورای سیاست‌گذاری این کمیته بوده که با هدف بحث و تبادل نظر برای مهندسی فرهنگی در حوزه فضای مجازی و تهیه طرح‌های جامع فرهنگی تدوین شده است.

حجت هاشمی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه بیرجند نیز با بیان اینکه در این حوزه نیاز به شتاب است، گفت: هرچه دیرتر به این مقوله پرداخته شود آسیب‌های بیشتری متوجه جامعه می‌شود که شاید کنترل و بازسازی را مشکل‌تر کند.

در پایان چند نفر از اعضا شرکت‌کننده در این جلسه با بیان دیدگاه‌ها، نقطه نظرات و برنامه‌های قابل اجرا در قالب این کارگروه بر تشکیل منظم و حداکثری این کارگروه تاکید کردند.



:: موضوعات مرتبط: فضای مجازی ابزار اساسی مقابله با جنگ نرم است , ,
:: بازدید از این مطلب : 577
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : جمعه 29 بهمن 1389 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد